[O1] No i pierdyknęło coś porządnie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daba11
    Drive
    • 2005
    • 86

    [O1] No i pierdyknęło coś porządnie

    Pozdrowienia dla samotnej czesi OI i jej kierownika, chyba srebna rej. WLXXXXX,zaparkowana przed Łomiankami mniej wiecej na wysokości Centurm Witka, przy trasie na gdańsk, gdzieś ok. 9:30 rano
  • salvado
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 314

    #2
    [O1] No i pierdyknęło coś porządnie

    witajcie,

    przyznam, że przez ten okres, kiedy jestem na Forum, sporo czytałem o dwómasówce, oraz kłopotach właścicieli szkodników, których niedomagaganie tej pierwszej dopadło, ale nie spodziewałem się, że i ja mogę się stać ofiarą awarii tych kilkunastu kg żelastwa. No i chyba się stało.
    Jadę sobie spokojnie na czwóreczce, i nagle silnik wpadł w jakieś dziwne, choć regularne wibracje. Dalej pracował, utrzymywał nawet wolne obroty, ale cały czas baaaaaaardzo porządnie drgał (żeby nie powiedzieć: rzucało nim). Nie miało znaczenia, czy ze sprzęgłem, czy bez - cały czas wibruje, tak jakby stracił swoje wyważenie.

    Było oczywiście holowanko, bo nie odważyłem się ani metra więcej pokonać, no i teraz jest pytanko do doświadczonych: czy "to coś" to wg Was awaria koła dwumasowego? Przeczytałem wszystkie wątki z szukajki, ale w żadnym nie znalazłem tak ekstremalnego przypadku, żeby tak ostro silnikiem rzucało.

    Jak widzę, za przywrócenie auta do normalności trochę, niestety, zapłacę, dlatego chciałbym Was jeszcze prosić o jakieś namiary gdzie to robić (Wwa, bliskie okolice)? Cena gra rolę :-)
    Staram się pisać poprawnie po polsku.

    Komentarz

    • koja86
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 3178

      #3
      salvado, a ile masz przejechane?
      Takie zwykłe Ambiente

      Komentarz

      • jaro4444
        Rider
        • 2006
        • 508

        #4
        Re: No i pierdyknęło coś porządnie

        Zamieszczone przez salvado
        witajcie,
        Jak widzę, za przywrócenie auta do normalności trochę, niestety, zapłacę, dlatego chciałbym Was jeszcze prosić o jakieś namiary gdzie to robić (Wwa, bliskie okolice)? Cena gra rolę :-)
        Więc ja mogę Ci polecić konkretnie, jeśli to oczywiście dwumas:
        - dwumas + docisk + tarcza sprzęgła Sachs o numerze 2289 000 041 koszt ok 1300-1320 zł z gwarancją (oficjalny zakład partnerski Sachs) - na Allegro ten komplet to ok 1250 zł ale do tego przelew i przesyłka wiec jeden grzyb,
        - łożysko oporowe SKF do sprzęgła typu Sachs - ok 45 zł,
        - wymiana sprzęgła - zakład Jarosława Tarkowskiego w Sulejówku - 250 zł - tel. 22 7834104 (powołaj się na Irka z Leona, dodzwonić się ciężko ale to norma :szeroki_usmiech ),
        - najtańsza i solidna laweta w Warszawie - Pan Tomek Jackiewicz tel. 601 221 621.

        Taniej raczej nie zrobisz nigdzie. Poza tym naprawdę solidnie.

        P.S. Ja już łapie drgania dwumasu i lada dzień pewnie czeka mnie to samo co Ciebie.
        Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

        Komentarz

        • salvado
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 314

          #5
          koja86, 183 kkm
          jaro4444, dzięki za namiary, ale Sulejówek to chyba ciut za daleko na holowanko, a laweta ... cóż, wolałbym nie brnąć w dodatkowe koszta. Ale jutro zadzwonię.

          Odwieczny problem to ten, że nigdy (???) nie mamy pewności, czy serwis:
          1. nie naciągnie nas dodatkowo na coś
          2. na pewno wymieni części na nowe
          3. zrobi to porządnie

          A czy ktoś zna/ma opinię o serwisie:
          Staram się pisać poprawnie po polsku.

          Komentarz

          • jaro4444
            Rider
            • 2006
            • 508

            #6
            Zamieszczone przez salvado
            jaro4444, dzięki za namiary, ale Sulejówek to chyba ciut za daleko na holowanko, a laweta ... cóż, wolałbym nie brnąć w dodatkowe koszta. Ale jutro zadzwonię.

            Odwieczny problem to ten, że nigdy (???) nie mamy pewności, czy serwis:
            1. nie naciągnie nas dodatkowo na coś
            2. na pewno wymieni części na nowe
            3. zrobi to porządnie
            Co do kosztów lawety to za kurs z Wola Parku do Sulejówka do warsztatu zapłaciłem 140 zł. więc to nie są powązne koszta.

            Co do tego warsztatu - naprawiam tam ja, naprawia całe grono moich znajomych, przy naprawach samochodu przeważnie jestem osobiście i nigdy, nikogo nie naciągneli na nic. Bardzo solidna firma z gronem wiernych klientów. Szef jajcarz o swoistym poczuciu humoru ale uczciwy człek.
            Gwarantuje Ci, że jak powołasz się na mnie to nie będzie żadnych problemów.

            Oczywiście naprawisz gdzie uznasz za słuszne.
            Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

            Komentarz

            • salvado
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 314

              #7
              ale rozumiem, że do Sulejówka trzeba raczej jechać ze 100% diagnozą i częsciami?
              Staram się pisać poprawnie po polsku.

              Komentarz

              • jaro4444
                Rider
                • 2006
                • 508

                #8
                Wręcz przeciwnie jeśli chodzi o części. Sam raczej nie kupisz w dobrych hurtowych cenach części a oni kupią. Doliczą Ci do ceny części tylko montaż. Poza tym dostaniesz do wglądu faktury z hurtowni części, co jest ewenementem w warsztatach bo przeważnie goście kroją Cię na cenach części.
                Diagnozę też przeprowadzą ale jak jesteś pewien co Ci zdechło to zawsze szybciej idzie naprawa.
                Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                Komentarz

                • salvado
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 314

                  #9
                  no to dzięki. Jutro wsiadam na telefon.
                  Staram się pisać poprawnie po polsku.

                  Komentarz

                  • neck99
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1326

                    #10
                    salvado, powodzonka .. oby naprawa była szybka i bez duzych kosztów. Daj potem znać co to było i ile Cie kosztowało.
                    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                    Komentarz

                    • marekzu
                      L&K
                      • 2007
                      • 1412
                      • Superb II combi (3V5)

                      #11
                      no mi osobiscie pierdykniecie kojarzy sie przy spotkaniu - zawor-tłok - ale wtedy silnik nie bardzo chce pracowac

                      Komentarz

                      • MiKruS
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 7976

                        #12
                        Osobiscie nie sadze, zeby to był dwumas...
                        TDI 205PS

                        Komentarz

                        • salvado
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 314

                          #13
                          Kurcze, ja też mam coraz większe wątpliwości czy to aby na pewno coś ze sprzęgłęm. Chodzi mi po głowie jeszcze jeden, dość straszny pomysł: może przeskoczył o 1 (?) ząbek pasek rozrządu. Strach nawet myśleć ....

                          A jeśli tak, to czy silnik da się odpalić? Bo mój raz próbowałem i odpalił, ale tak jakoś dziwnie zagrał.

                          Jutro ma być diagnoza.
                          Staram się pisać poprawnie po polsku.

                          Komentarz

                          • marekzu
                            L&K
                            • 2007
                            • 1412
                            • Superb II combi (3V5)

                            #14
                            przy odrobinie szczescia odpali bo moze tylko w jednym garku spotkac sie mogly zaworek z tloczkiem

                            Komentarz

                            • salvado
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 314

                              #15
                              No to już trochę wiem. Szkoda tylko, że to bad news'y.

                              Nie chodzi o sprzęgło czy dwumas, ale - niestety - urwał się zawór z 4 cylindra. Tak więc do wymiany, póki co (bo na razie tylko dekiel zdjęty, bez rozpinania głowicy), głowica, wałek rozrządu, szklanka (ponoć nieźle ją poharatało). Jutro ma być zdejmowana głowica i okaże się, czy tłok i cylinder są ruszone. Jeśli tak, to naprawa mija się z celem. Zaczynam już szukać jakiegoś sprawnego i pewnego AGR'a.

                              Przy okazji:
                              - autko jest zawirusowane. Czy jeśli wstawię nowy silnik, to tuning znika? Czy silniki mają jakieś swoje ID, którym przedstawiają się => ECU?
                              - Czy zamiast AGR'a można wstawić SDI? Mam tu brak wiedzy. Jeśli tak, to co wtedy z wirusem? Pewnie trzeba też przekładać/przeprogramować ECU?
                              Staram się pisać poprawnie po polsku.

                              Komentarz

                              • paf
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 3140

                                #16
                                salvado, no to kupa niezła
                                ale powiedz mi czy ty zastanawiasz się na pewno na SDI? czyli wolnossącym klekotem?
                                chyba byś zaliczył załamkę pod względem mocy
                                a może chodzi ci o PD?
                                no chyba że ze względów finansowych żeby coś budę napędzało

                                Komentarz

                                • salvado
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 314

                                  #17
                                  paf, no, tu wychodzą braki w iedzy :cry: Jakoś nie załapałem, że SDI jest bez turbawki.

                                  BTW: gdzie można poczytać, czy znaleźć jakieś zestawienie, typu: nazwa silnika => jego opis, bo nie wiem, czy do swego autka jestem "skazany" wyłącznie na AGR'a, czy może jest jakaś alternatywa? Oczywiście, chodzi mi tylko o przekładkę samego silnika, bez osprzętu, a tym bardziej bez podmianki elektroniki.
                                  Staram się pisać poprawnie po polsku.

                                  Komentarz

                                  • paf
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 3140

                                    #18
                                    salvado, tu będziesz miał dobry początek

                                    Komentarz

                                    • marekzu
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1412
                                      • Superb II combi (3V5)

                                      #19
                                      pewnie zeby nie bylo duzo zabawy to AGR bedzie najprosciej wlozyc - kazdy nastepny - no moze oprocz ALH bedzie wiazal sie z koniecznoscia dokupywania czesci

                                      Komentarz

                                      • salvado
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 314

                                        #20
                                        A co myślicie o czymś takim?

                                        Pytam w kontekście ew. literówki na ECU. Czy gość się pomylił, czy też jest to jakaś jeszcze inna wersja? Jeśli oczywiście napisane jest tam "Arg". Z wyglądu pasuje mi na "mój".
                                        Staram się pisać poprawnie po polsku.

                                        Komentarz

                                        • jaro4444
                                          Rider
                                          • 2006
                                          • 508

                                          #21
                                          Zamieszczone przez salvado
                                          bo nie wiem, czy do swego autka jestem "skazany" wyłącznie na AGR'a, czy może jest jakaś alternatywa? Oczywiście, chodzi mi tylko o przekładkę samego silnika, bez osprzętu, a tym bardziej bez podmianki elektroniki.
                                          Nie jesteś skazany. Możesz śmiało szukać ALH, ASV, AHF - wszystkie one mechanicznie nie różnią się. Jak przerzucisz goły mechanicznie silnik i dodasz swój osprzęt (kolektory, tyrbinę, wtryski, pompę wrtyskową) to będzie hulało bez bólu. Więcej - chips powinien też hulać bez problemu. Osobiście polecam ASV lub AHF - pancerne silniki, z mocnym sprzęgłem, tylko AHF ma chyba wtryski typu 180/220 barów a ASV 220/300 przec co ciszej chodzi. Ostatnie info trzeba sprawdzić.

                                          P.S. SDI odpadają bo są słabsze mechanicznie i mają inny wałek rozrządu i inny stopień sprężania.

                                          [ Dodano: Sro 25 Kwi, 07 08:41 ]
                                          Np:
                                          Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                          Komentarz

                                          • daneczek76
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 3642
                                            • Toyota

                                            #22
                                            salvado, ja juz bym się pokusił o 2.0 tdi umnie w olsztynie z przebiegiem 7000 tyś ze skrzynią chcieli coś około 6 tyś. lub 8 tys juz nie pomietam bo to było miesiąc temu ale jak chcesz dopytam.
                                            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                            Komentarz

                                            • salvado
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 314

                                              #23
                                              daneczek76, dzięki, ale trochę za drogo. I jeszcze koszty adaptacji
                                              Staram się pisać poprawnie po polsku.

                                              Komentarz

                                              • MiKruS
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 7976

                                                #24
                                                No to niezly klops. Wlasnie tego sie obawialem, ale nie chcialem Cie bez sensu martwic...

                                                Moj szwagier mial dokladnie to samo z powodu podwieszonego zaworu - silnik out - nie bylo co ratowac...
                                                Kup sobie tez gazety typu moto_biznes, itp., tam sie duzo osob oglasza z tego typu rzeczami.
                                                Ewentualnie gielda Poznan, wczesnie rano...
                                                TDI 205PS

                                                Komentarz

                                                • daneczek76
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 3642
                                                  • Toyota

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez MiKruS
                                                  No to niezly klops.
                                                  ja bym powiedział bigos ale nie robimy OT
                                                  salvado, jak chcesz moge się spytać chłopaki mieli jakiś silnik 110 KM tdi od Octavi za 3 tyś ale cy jest ? jak chcesz to popytam ale wiesz jak coś to on jest w Olsztynie.
                                                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...